До записника педагога


Білозерська загальноосвітня

школа І -ІІІ ступенів №18

Білозерської міської ради

Донецької області

 

 

 

 

 

 

ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ УЧНІВ МОЛОДШИХ КЛАСІВ ДО ЧИТАННЯ СУЧАСНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ДИТЯЧОЇ ЛІТЕРАТУРИ

МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК

 до «Хрестоматії сучасної української дитячої літератури в 3,4 класах»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2024


УДК 373.3.016:028.6(072)

Ф 53

 

 

 

 

Укладач: Філіппенко О.Б. – провідний бібліотекар

 

Рецензенти: Резоглазова О.О. – директор ЦПРПП

 

                       Новомлинець Т.М. – директор Білозерської

                        загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №18

                        Білозерської міської ради Донецької області

                        Ступак Л.М. –  учитель початкових класів (керівник кафедри

                        вчителів початкових класів)

 

 

Схвалено на засіданні педагогічної ради(протокол № 15 від 10.10.2024)

 

 

 

Філіппенко О. Формування мотивації учнів молодших класів до читання сучасної української дитячої літератури  : методичний посібник / Олена Філіппенко – Білозерське, 2024.- 33с.

Методичний посібник містить рекомендації щодо організації роботи з формування мотивації учнів  3 – 4 -х класів до читання сучасної української дитячої літератури. У посібнику пропонуються різноманітні вправи та творчі завдання для кращого засвоєння змісту творів сучасних українських письменників.

Матеріали, представлені в посібнику можуть використовуватися педагогами для формування ключових компетентностей молодших школярів на інтегративній основі. Методичний посібник стане у нагоді вчителям початкової школи, вихователям груп подовженого дня та бібліотечним працівникам.


ЗМІСТ

 

І. Передмова…………………………………………………………… 4-5

ІІ. Сучасні українські дитячі письменники

2.1.Тетяна Стус(Щербаченко) Як пасує краватка, або  Чому не всі поросята брудні……………………………………………………………………. . 6-7

2.2.Валентина Вздульська Потяги……………………………………… 8-9

2.3 Леся Воронина. Пригоди голубого папуги………………………… 9-11

2.4.Дмитро Кузьменко. Чим корова не собака………………………… 11-12

2.5.Сашко Дерманський. Мрія Маляки………………………………… 12-14

2.6.Галина Вдовиченко. Найдовші вуса………………………………… 14-16

2.7.Зірка Мензатюк. Небилиці про рукавиці…………………………… 16-18

2.8.Катерина Бабкіна. Мсьє Жак та квітнева риба………………………19-20

2.9.Лариса Денисенко. Як диварлики віднайшли у собі гідність………20-21

2.10.Оксана Караванська. Вишиванка……………………………………21-22

2.11.Саша Кочубей. Володарка лісу………………………………………23-24

2.12.Галина Ткачук. Нерозмінна монета…………………………………24-25

2.13.Маряна і Тарас Прохаськи. Самостійне життя……………………25-27

2.14.Ірен Роздобудько Я зніматимуся в кіно…………………………… 27-29

2.15.Ірен Роздобудько. Підкидьок………………………………………  27-29

2.16.Ірен Роздобудько. Як зрозуміти хлопців?…………………………   29

2.17.Володимир Рутківський. Угода……………………………………  30-31

2.18.Юля Смаль. Хімія і їжа……………………………………………   31-32

2.19.Юля Смаль. Кольорова хімія……………………………………… 31-32

2.20.Юля Смаль. Таємниці хіміка – криміналіста………………………31-32

ІІІ. Список використаних джерел………………………………………  33

 

 

 

 

 

ПЕРЕДМОВА

      «За експертними оцінками, найбільш успішними на ринку праці в найближчій перспективі будуть фахівці, які вміють навчатися впродовж життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, працювати в команді, спілкуватися в багатокультурному середовищі та володіти іншими сучасними вміннями», – зазначено в концепції Нової української школи. Вона побудована на дитиноцентричному підході: у центрі освітнього процесу – учні, їхні очікування та потреби. Замість  запам’ятовування фактів та понять учні набуватимуть компетентностей. Основою набуття учнями сучасних компетентностей залишається читання.

     Нова українська школа відходить від «читання заради читання». Зусилля вчителів, бібліотекарів та батьків треба спрямувати на те, щоб дитина розуміла прочитане, могла переказати, про що прочитала, висловити своє ставлення до прочитаного. Читання навчає думати, розширює світогляд, розвиває особистий потенціал дитини та відкриває нові можливості.

    Усі вправи та практичні завдання, представлені в посібнику направлені на розвиток  і формування компонентів читацької компетентності, а саме:

ü особистісно – творчого, який мотивує до навчання, пізнання і творчості;

ü діяльнісного, що розвиває читацькі та аналітичні навички;

ü  ціннісного, який формує власне ставлення до прочитаного;

ü комунікативного,  що навчає краще слухати, говорити, писати;

ü  когнітивного, що дозволяє отримувати нові знання завдяки читанню.

     Педагог і письменник Василь Сухомлинський вважав, що «тільки книжки перетворять подив у допитливість, тільки читання відкриває перед людиною розкіш інтелектуального життя». Підтримка читання – це стратегічно важливий елемент культури, елемент підвищення інтелектуального потенціалу нації.

    У методичному посібнику увага приділяється прозовим творам сучасних українських дитячих письменників. Кожний письменник представлений за таким алгоритмом: вислів автора про читання, про свою творчість; цікаві факти про письменника чи письменницю; розділ «Поміркуйте!», в якому представлені різноманітні вправи; у розділі «Це цікаво» можна познайомитися з цікавими фактами з різних предметів. У посібнику є посилання на вікторини, кросворди, пазли та інші вправи. Інтерактивні вправи створені на онлайнових сервісах Learningapps.org, Genially, використаний Генератор ребусів, є QR- коди, скануючи які можна прочитати той чи інший твір повністю.

  Матеріали методичного посібника можуть використовуватися як під час очного навчання, так і дистанційного.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕТЯНА СТУС (ЩЕРБАЧЕНКО)

 

ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО ПИСЬМЕННИЦЮ

 

ü

Моє «гасло» в літературі для дітей – сказати їм, про що ми не встигаємо з ними поговорити.

Тетяна Стус в дитинстві  мріяла шити(спершу одяг лялькам, а потім собі) та читати;

ü захоплюється валянням вовни, водінням авто, велосипеда. Попри все мріє  бути вчителькою;

ü вона є мамою трьох дівчаток;

ü першим критиком письменниці стала старша донька Дарка.

 

 

 

 

 

 

ПОМІРКУЙТЕ!

ВПРАВА 1. Пропоную вам  поєднати фразеологізми та їхні значення

 

 

 

Вправа відкривається за лінком: https://cutt.ly/ZePWFbc8

 

 

 

 

ЦЕ ЦІКАВО!

ü В українців свиня має надто символічний образ. Вона є символом  статків;

ü завдяки гострому нюхові у Франції навчені  свині шукають  делікатесний гриб трюфель;

ü серед сотні відомих сучасних порід свиней є українська «миргородська»;

ü у свині 44 зуби, 4 великих ікла. Свині бувають агресивні, можуть нападати на людину, кусатися.

ü є 6 памятників свині на Полтавщині. Саме  ця тварина неодноразово рятувала наш народ від голодної смерті.

ВПРАВА 2

Прочитайте за стрілками:

ОТ                   АВ

 

Т                   А

ЦЕ ЦІКАВО!

Оттава – столиця Канади розташована на річці Оттава. В столиці часто проходять різноманітні фестивалі й конкурси. Взимку – конкурс льодових фігур, навесні – фестиваль тюльпанів. Місто дуже красиве. Символ Оттави – велична вежа Миру, на якій розміщені 53 дзвони.

ВПРАВА 3 «Впізнай героя за описом».

 

Розбирається в компютерах, любить вживати компютерні слова

 

Любить грати у незнайомі слова, часто виграє. Любить тварин та різні пригоди

                             

                                         (Даринка)                                                                      (Микита)

 

           ВАЛЕНТИНА  ВЗДУЛЬСЬКА                           

 

ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО ПИСЬМЕННИЦЮ

ü У письменниці в домі ніколи не буває менше 10 котів і

4 собак;

ü у дитинстві мріяла бути астронавтом і балериною;

ü Валентина двічі тонула, і двічі її рятували найкращі

подруги.

 

ПОМІРКУЙТЕ!

ВПРАВА 1 «Загадки»

 

 

Колія, а не доріжка, кінь біжить по ній – стоніжка. (ПОТЯГ)

·       За димком, за свистком

           Брати бігають рядком.

          (ПАРОВОЗ, ВАГОНИ)

 

·       Не ящірка і не гадюка,

           Оця штука, котра  стука,

           Є і хвіст, і голова,

          А не скажеш, що жива.     

         (ПОТЯГ)

·       Ця драбинка лежить, а паровоз по ній біжить. (ЗАЛІЗНИЦЯ)

 

 

·       Дві сталеві диво – нитки,

          Простягнулись вдалечінь.

          Нитки звяжуть міста,

          Мчать по нитках поїзда.     

         (РЕЙКИ)

 

 

 

ВПРАВА 2 «Незвичайна математика»

Виконайте математичні дії та утворіть результат – імена героїв оповідання «Потяги».

ДИМ – ИМ + МИТЬ – Ь +РИ +К  (Дмитрик)

МАК – К + ТВІР – ІР +Й  (Матвій)

ЦЕ ЦІКАВО!

ü Українські залізниці – це 6 залізниць(Донецька, Львівська, Одеська, Південна і Південно – Західна, Придніпровська), які об’єднують всі області України;

ü існує потяг, який пересувається не по рейках, а по магнітній подушці. Його створили японці;

ü перші потяги в Україні  третього класу були оснащені звичайними дерев’яними лавками. А ще в цих вагонах не було даху. Тому пасажири ховалися  під ці лави від дощу і снігу;

ü швидкість, яку можуть розвивати сучасні швидкісні поїзди вже перевищили 580 км за годину.

 

 

 

 

ЛЕСЯ ВОРОНИНА

 

 


Я впевнена, що найталановитіші дитячі письменники до старості  мають дитяче світосприйняття.

ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО ПИСЬМЕННИЦЮ

ü Письменницю назвали Лесею на честь великої письмен-

ниці Лесі Українки;

ü в юності  Леся Воронина захоплювалася східними

двобіями та йогою;

ü перші казки Леся написала для сина Євгена;

ü Леся Воронина мандрувала автостопом Україною, на

байдарках – Польщею.

 

 

  

 

 

ПОМІРКУЙТЕ!

ВПРАВА 1 «Вікторина»

 

Вправа відкривається за лінком https://cutt.ly/CePWVrGT

 

 

ВПРАВА 2 «Загадки Африки»

·       Подивіться він який, - і великий, і товстий.

          Товстіший він за дуб, за граб

          Що, відгадали?     (БАОБАБ)

·       Грізний погляд, ось так сила!

Велика мавпа ця……(ГОРИЛА)

 

 

·       Усіх вкриває, наче дах, птахів годує та комах.

Притулок там собі знайшли великі мавпи і малі

На радість всім тваринам зріс великий африканський…. (ЛІС)

 

ЦЕ ЦІКАВО!

ü А ви знаєте, що банани зривають недозрілими і поки вони пливуть до нас на  пароплаві, дозрівають;

ü Африка – найжаркіший континент нашої планети;

ü на півночі Африки розташована найбільша пустиня на Землі – Сахара;

ü в африканській річці живе електричний сом. Доторкнувшись до нього, можна отримати справжній електричний удар.

 

ВПРАВА 3 «Загадки про метро».

·       Під землею – дивне місто, все в вогнях, як у намисті.

                    В нім будинки не стоять, по залізних рейках мчать. (МЕТРО)

·       Думав, сходами піду, а насправді сходи….їдуть.

                    Де це відбувається? Як це називається? (МЕТРО, ЕСКАЛАТОР)

 

ЦЕ ЦІКАВО!

ü 8 січня – День метро. В Україні метро зявилося в 1960 році;

ü у київському метрополітені розташована найглибша у світі станція «Арсенальна», а станція «Золоті ворота» визнана однією з найкрасивіших у світі;

ü 1 вагон метро вміщує до 330 пасажирів;

ü у метро чимало цікавих професій. Одна з них – черговий кімнати відпочинку. Саме ця людина будить машиніста, щоб він вчасно вивів потяг на лінію;

ü тунелі метро періодично пилососять і миють спеціальною машиною 1 раз на місяць;

ü щурів у метро немає через шум і нестачу їжі.

 

ДМИТРО  КУЗЬМЕНКО КУКУЗЬМЕНКО

Якби я не був письменником, це було б украй нерозсудливо з мого боку.

 

 

 


      ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО ПИСЬМЕННИКА

ü Дмитро Кузьменко називає себе Кузько Кузякін;

ü за фахом він вчитель і журналіст;

ü малим він найбільше не любив гречану кашу,

 особливо з молоком

                            

 

 

 

 

ПОМІРКУЙТЕ!

ВПРАВА 1  «КРОСВОРД»

Вправа відкривається за лінком https://cutt.ly/vePWN8DJ

 

 

 

 

ЦЕ ЦІКАВО!

ü 1 червня святкується  Міжнародний день молока. Недарма це свято збігається із Днем захисту дітей. Саме діти є головними споживачами молока;

ü в молоці багато кальцію, тому діти, які пють молоко, добре ростуть;

ü в молоці є вітамін В12 – він покращує пам’ ять і знімає втому.

 

ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ

Друзі! Уявіть, що  вам  запропонували взяти участь у конкурсі «Молочні породи корів у побуті очима дітей». Намалюйте корову.

 

САШКО ДЕРМАНСЬКИЙ

Якщо  не з книжки,

то звідки тоді дитина  дізнається, що найголовніше в житті – робити добро, не кривдити ближнього.

 


 

ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО ПИСЬМЕННИКА

ü Улюбленими заняттями в дитинстві було воювати з

осами або шершнями, сікти лозинами на городі  листя

 кабачків, блукати в кукурудзяних лабіринтах з

  з деревяним автоматом;

ü любив ходити поміж бібліотечних полиць,а ще – мріяти;

ü псевдоніми Сашка Дерманського – Сашко Володарський 

і Назар Діброва;

ü за освітою Сашко Дерманський – учитель української

та зарубіжної літератури

ПОМІРКУЙТЕ!

 

 

 

 

ВПРАВА 1  «КРОСВОРД»

Вправа відкривається за лінком       https://cutt.ly/qePW3KFV

 

ВПРАВА 2 «ДЕШИФРАТОР»

Слова у реченні склеїлися. Допоможіть їм розєднатися, щоб знов утворились окремі речення.

ОдногоразунаРіздвоМаляціподарувалиглинянускарбничкукота

Одного разу на Різдво Маляці подарували глиняну скарбничку – кота.

ВПРАВА 3 «РІЗДВЯНІ ЗАГАДКИ»

·     В небі зірочка зійшла – звістка радісна прийшла!

Християнське торжество називаємо……(РІЗДВО)

·       А на Різдво в містах і селах ватага ряджених весела

Заходить з  зіркою у хату, щоб нам виставу показати. (ВЕРТЕП)

·       Терли, терли мак в макітрі, лущили горішки,

Додавали мед, родзинки, ще й цукатів трішки.

Все це – в зварену пшеницю, а чи в рис, чи в ячмінницю…

Основна ця посмакіть серед страв різдвяних

Ну ж бо, страву цю назвіть і смакуйте з нами.   (КУТЯ)

·       Кутя, узвар і пампушки, грибочки, голубці

І риба й борщик запашний. Хто їв їх – молодці!

От ще б хтось підказав, скільки святвечірніх страв! (12)

 

 

ЦЕ ЦІКАВО!

ü Слово "дракон" походить від грецького слова "draconta", це має значення "спостерігати". Вважалося, що дракони охороняють скарби;

ü китайські дракони вважають доброзичливими, розумними, мудрими. Вони були  символами імператорської влади;

ü дракон - це символ мудрості, могутності і добробуту. Його зображення тримають у будинку для  надійного захисту від ворогів, поганих людей і злих очей;

ü 2024 рік є  роком Зеленого Дракона.

 

 

 

Не можу дітям відмовити.

        ГАЛИНА ВДОВИЧЕНКО

 

ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО ПИСЬМЕННИЦЮ

ü В дитинстві любила читати книжки, особливо

твори Астрід Ліндгрен;

ü обожнює гірські лижі;

ü
колекціонує рукавички.

               

ПОМІРКУЙТЕ!

Вправа 1 «РОЗСТАВЬТЕ ЗА ПОРЯДКОМ»

Вправа відкривається за лінком https://cutt.ly/5ePW6uFj

ЦЕ ЦІКАВО!

ü Людина і кішка мешкають поруч уже 6 тисяч років;

ü коти- близькі родичі львів, тигрів, леопардів;

ü коти завжди падають на всі 4 лапи. При падінні з висоти кішка перевертається у повітрі, а в цьому їй допомагає хвіст – він виконує функцію керма;

ü кішки відчувають запахи, нюх у них у 14 разів сильніший за людський. Коти дуже чутливі до аромату валеріани;

ü навіщо котам довгі вуса і брови? Ці довгі волосинки називають «вібриси». За допомогою них коти добре орієнтуються у темряві, досліджують предмети.

ü у 1997 році на Паризькому музичному конкурсі нагороду вперше отримав кіт Кетцель. Його власник за фахом піаніст. Одного разу його чотирилапий улюбленець пройшовся по клавішах піаніно так, що вийшла музична композиція. Власник кота  записав цю мелодію та зіграв на конкурсі. Несподівано для всіх композиція отримала призове місце. Таким чином Кетцель став першим нагородженим котом – композитором;

ü в місті Талкітне, що на Алясці, з 1997року по 2017  рік почесним мером був кіт Стаббс, за якого проголосувала більша частина мешканців;

ü у котів є емоції та міміка, за допомогою яких ми відзначаємо, який настрій у нашого улюбленця.

ВПРАВА 2

Вгадайте, який настрій вам показує той чи інший котик.

 

 

 

 

 

(зацікавленість, переляк, злість, задоволення)

 

 

 

ВПРАВА 3 «Пазл»

Вправа відкривається за лінком https://cutt.ly/PePmkwzg

 

 

 

 

Коли розмовляємо

рідною мовою, ми звучимо в унісон зі своєю землею.

ЗІРКА МЕНЗАТЮК

 

ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО ПИСЬМЕННИЦЮ

ü перший вірш Зірки був надрукований в 11 років;

ü письменниця багато мандрувала. Щоліта разом

з родиною відвідувала незнайомі куточки України;

ü  любить вишивати;

ü обожнює відзначати українські свята, цінує

християнські звичаї;

ü любить читати;

ü любить квіти.

 

 

 

 

ВПРАВА 1  «Перший мільйон»

Вправа відкривається за лінком https://cutt.ly/FePEehVQ

 

ЦЕ ЦІКАВО!

ü 6 грудня -  Міжнародний день рукавиці;

ü імя людини, що вперше пошила рукавички, історія не зберегла – надто давно це було;

ü рукавички використовували з практичною метою дуже давно;

ü селяни одягали рукавиці під час роботи, а у фараонів вони входили в обовязковий парадний одяг;

ü у середні віки, коли ще не було виделок, та й ложки використовували не завжди, рукавички дозволяли не бруднити та не обпікати руки.

ВПРАВА 2 «РОЗУМНИЙ КВАДРАТ»

Якщо  речення правдиве, букви у квадраті залишається, а якщо неправдиве, відповідний квадрат закреслюється. Із незакреслених квадратів треба скласти і прочитати зашифрований вислів.

 

А

Б

В

Г

1.

Ча

рів

бра

та

2.

них

ні

де

ні

3.

рев

і

так

вау

4.

вис

ква

та

чає

 

. Бабуся виплела Оксані мякенькі рукавички. (Так)

1б. Вночі випав чарівний новорічний сніг. (Так)

1в. Сталося це перед Великоднем. (Ні) Сталося це перед Новим роком.

1г. Професор поклав рукавичку на сходинку. (Ні) Професор поклав рукавичку на лавку

2а. У світі бувають хлібні дерева (Так)

2б. Двірничку звали Дарина.(Ні)  Її звали Фросина

2в. Бровко Бровкович приніс у зубах рукавичку. (Так)

2г.Рукавиці літають, наче хмарки (Ні)  Рукавиці літають, наче птиці.

3а. У світі бувають динні дерева (Так)

3б. У світі бувають залізні дерева. (Так)

3в. Професор налив чорної кави у миску Бровкові Бровковичу. (Так)

3г. Найдужче здивувались з рукавичного дерева діти. (Ні) Найдужче здивувались з рукавичного дерева депутати міської ради.

4а. Петро Петрович написав мудру наукову працю. (Так)

4б. На осінь в місті не стало жодних рукавичних дерев (Ні) На весну в місті не стало жодних рукавичних дерев.

4в. Діти співали: Якщо не деревах ростуть паляниці, то хай виростають і рукавиці. (Так)

4г. Дітям було жаль, що всі рукавички – ліві. (Так)

Це цікаво!

ü Найстаріші дерева України: 2000 – річна маслина Геродота (Крим, Нікітський ботанічний сад), 1700 - річна фісташка (Крим), 1300 - річний дуб Чемпіон(Закарпатська обл.);

ü меморіальні дерева України: 800- річна липа Богдана Хмельницького(Львівська обл.), 1000- річні дуби Тараса Шевченка (Черкаська обл., с.Будище), 1000- річний дуб  Максима Залізняка(Черкаська обл., с. Буда)

Казка «Небилиці про рукавиці» увійшла до збірки «Київські казки». Інші казки з цієї збірки ви зможете прочитати, скануючи QR - код

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Для дітей  - писати  по – іншому, не складніше і

не простіше, просто по – іншому.

 

 


     КАТЕРИНА БАБКІНА

ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО ПИСЬМЕННИЦЮ

ü Катерина Бабкіна – письменниця, журналістка;

ü вимоглива до людей, до якості роботи і до себе;

ü багато працює;

ü стала дитячою письменницею після того, як одного

 разу на свято Миколая не знайшла подарунок під

подушкою.

 

ПОМІРКУЙТЕ!

 

 

 

 

ВПРАВА1.  Випишіть пропущені букви в словах і ви прочитаєте назву країни – батьківщини мсьє Жака.

рукт, ука, мгазин, ота, укор, кт, блуко

(Франція)

 

ЦЕ ЦІКАВО!

ü Існує французька традиція, коли напередодні  1 квітня всі готують квітневих риб з картону;

ü історія виникнення цієї традиції цікава: святий Бертран врятував Папу Римського, коли останній вдавився кісткою від риби. Після чого нібито 1 квітня заборонили їсти рибні страви.

 

 

 

ВПРАВА 2 «ТАК ЧИ НІ»

Вправа відкривається за лінком https://cutt.ly/CevnAH9L

 

 

ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ

Зробіть «Книгу добрих справ», куди ви будете записувати добрі справи, які зробили протягом тижня.

…книги  допомагають мріяти, спілкуватися, моделювати свою

поведінку в різних ситуаціях.

 


ЛАРИСА ДЕНИСЕНКО

 

ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО ПИСЬМЕННИЦЮ

ü У дитинстві Лариса займалася музикою,

ü співами, танцями, гарно вчилася;

ü любила спорт, найбільшого успіху досягла

 у великому тенісі та в плаванні;

ü Лариса за освітою юрист.

 

 

 

 

 

 

ВПРАВА 1 ВІКТОРИНА

Вправа відкривається за лінком https://cutt.ly/ZePmAmpI

 

 

ВПРАВА 2 «ІМЕНА ЗА АЛФАВІТОМ»

Випишіть за алфавітом усіх диварликів, які проживають в Країні Диварликів.

ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ

Намалюйте, яким ви уявляєте диварлика.

Що багатшим буде

світогляд, то краще людина орієнтувати-

меться у світі моди.

 

 


ОКСАНА  КАРАВАНСЬКА

 

ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО ПИСЬМЕННИЦЮ

ü Оксана Караванська -  дизайнер одягу, стиліст;

ü народилася  у родині математиків;

ü яскрава риса характеру – невиправний оптимізм;

ü найбільше пишається своїми дітьми.

 

 

 

 

ЦЕ ЦІКАВО!

ü Всесвітній День вишиванки відзначається щорічно в третій четвер травня;

ü українська вишивка є знаковою для нашої культури. Це унікальне явище духовної та матеріальної культури нашого народу;

ü День вишиванки з’явився з ініціативи студентки Чернівецького університету імені Федьковича Лесі Воронюк у 2006 році.

Інфографіка відкривається за лінком https://cutt.ly/PebrUl7S

 

ПОМІРКУЙТЕ!

ВПРАВА 1 «Пазл»

 

Вправа відкривається за лінком https://cutt.ly/eebrIqjC

 

Пісня «Вишиванка» у виконанні Дмитра і Назарія  Яремчуків

https://cutt.ly/PeDs6qHZ

 

 

 

 

 

Писати варто про  те,  що ви добре знаєте і відчуваєте.

САША КОЧУБЕЙ


ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО ПИСЬМЕННИЦЮ                                                                                                              

ü Любила писати ще змалку. У дитинстві писала на всьому,

 що потрапляло під руку: в бабусиному паспорті, на

шпалерах;

ü любила вивчати мови;

ü в дитинстві її прозивали «котячою мамою», бо дуже

любила котів, збирала їх на вулиці і приносила додому;

ü найбільше любить їсти солодощі.

 

ПОМІРКУЙТЕ!

ВПРАВА1. «АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ»

Як ви розумієте слово «Чорнобиль»?  Доберіть ключові слова, які характеризують це поняття.

ВПРАВА 2. «РЕБУСИ»

Розшифруйте тварин, яких прабабуня вважає своїми сусідами

 

 

(КОСУЛЯ)                               (ВЕДМІДЬ)                                       (КІНЬ)                                                                           


(ЛОСЬ)                                  (ЛИСИЦЯ)                                         (ВОВК)

             

ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ

 «ВИГОТОВЛЕННЯ ЕКОЗАКЛАДКИ»

Із картону вирізаємо смужки завширшки 3см і довжиною 10см. У старих журналах шукаємо малюнки, вирізаємо і клеїмо на  смужки.  

Дитяча література – це цілий світ, в якому мені цікаво.

 

ГАЛИНА ТКАЧУК

 


                      

            

ЦІКАВІ ФАКТИ  ПРО ПИСЬМЕННИЦЮ

ü Галина Ткачук записувала історії відтоді, як себе

памятає;

ü улюблений книжковий герой – білка;

ü у новорічну ніч в дитинстві проводила святкові

конкурси, а ще сама виробляла конфетті;

ü любить спостерігати і  вигадувати, тому і стала

письменницею.

ПОМІРКУЙТЕ!

ВПРАВА 1 «Вікторина»

 

Вправа відкривається за лінком https://cutt.ly/6ebdNSZG

 

 

ЦЕ ЦІКАВО!

ü 3 серпня відзначається Всесвітній День кавуна;

ü батьківщина кавуна – Африка, пустеля Калахарі;

ü Америка посідає перше місце за кількістю поїдання кавунів в порівнянні з іншими країнами;

ü кавун корисний, він на 90% складається з води – решта – фруктоза;

ü у кавунів багато вітамінів, наприклад А,В6,С, а також калію та інших мікроелементів;

ü на сьогодні в Китаї вирощують більше кавунів, ніж деінде, та існує звичай приносити кавуни як подарунок, якщо вас запросили в гості.

ПРИСЛІВЯ ПРО ГРОШІ

ü Копійка копійку кличе;

ü Рахуй гроші стиха, не знатимеш лиха;

ü Гроші в гаманці, а помагають в біді;

ü Гроші відмикають усі двері;

ü Гроші рахувати, треба розум мати;

ü Як копійка ведеться, то  й добре живеться.

Ми належимо до тих, хто вірить, що книжка може не тільки зафіксувати, але й оживити, дати життя.

 


МАРЯНА І ТАРАС ПРОХАСЬКИ

ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО ПИСЬМЕННИКІВ

ü Тарас Прохасько вирішив стати письменником,

 коли йому виповнилося 12 років;

ü за життя змінив безліч професій: працював

 учителем, сторожем, ведучим на радіо;

ü добре знав біологію;

ü Марина Прохасько – художниця – ілюстраторка;

ü займається викладанням англійської мови дітям.

ü

ПОМІРКУЙТЕ!

ВПРАВА 1 Пронумеруйте послідовність речень із твору.

 

Як Муравка готувала картопляну запіканку:

Витерла сльози, які потекли від цибулі.

Вона почистила картоплю і цибулю

Поскладала все  у величезну глиняну миску

Подивилася в записник

Змастила  миску олією

Знову подивилася в записник

Порізала картоплю і цибулю на кружельця

Довелося висипати все на стіл

Засипала все назад

Спекла все в печі

Додала тертого сиру

ВПРАВА 2 «Утвори»

Які продукти купувала  Муравка  в Німої Куниці?

Лбіх(хліб), иср(сир), мопіроди(помідори), соляква(квасоля), сепаьлини(апельсини).

ЦЕ ЦІКАВО!

ü Основу їжі кротів складають звичайні дощові черв’яки;

ü у роті у крота зубів більше, ніж у людини – цілих 44;

ü за день дорослий кріт здатний вирити тунель в більш ніж сотню метрів завдовжки;

ü нюх у цих тварин чудово розвинений, вони чують їжу навіть під землею;

ü більшість кротів пересуваються тільки повзком;

ü кроти корисні, вони розпушують землю.

Я хочу, щоб люди

змінювалися  всередині.

 


ІРЕН РОЗДОБУДЬКО
ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО ПИСЬМЕННИЦЮ

ü Перш ніж стати письменницею Ірен Роздобудько

працювала офіціанткою, кухарем, відеоінженером  у

кіносалоні, журналісткою;

ü улюблений одяг – джинси і куртка;

ü письменниця вишиває бісером картини та ілюструє

 книги;

ü вміло грає на гітарі;

ü має відзнаку «Золотий письменник України»

 

ПОМІРКУЙТЕ!

ВПРАВА 1 «Знайди пару»

Вправа відкривається за лінком https://cutt.ly/nePWzUCQ

 

ЦЕ ЦІКАВО!

ü Термін «кіно» народився в Німеччині. До цього  кінострічки  у різних країнах мали різні назви: «ілюзіон», «хромо», «кікі»;

ü на сьогодні країною, яка випускає найбільше кінофільмів – по 2 кінофільми на добу, вважається Індія. Тобто  за рік на екрани виходить понад 750 художніх фільмів;

ü в Україні існує День українського кіно, який відзначається у другу суботу вересня.

ВПРАВА 2 «Асоціативний кущ»

Складіть асоціативний кущ до слова «мрія».

ВПРАВА 3 «Уважний читач»

Оберіть правильну відповідь

1.Найбільша мрія головної героїні…

  а) знайти підкидька;

  б) знайти клад;

  в) не ходити до школи

2.Про підкидька дівчинка узнала…..

  а) з історії, яку прочитала бабуся;

   б) з розповіді мами;

     в) від подруги

3.Яку кашу мріяла віддавати підкидьку головна героїня?

    а) гречану;

    б) пшоняну;

    в) манну

4.Де знайшла маленьку дівчинку головна героїня?

   а) в лісі;

   б) на міській алеї;

   в) в автобусі

5. Що зробила мама головної героїні з підкидьком?

   а) залишила у себе;

   б) віддала сусідам;

   в) залишила у себе.

ВПРАВА 4 «Можна – не можна»

Виберіть тільки те, що не можна робити дівчинці з оповідання Ірен Роздобудько «Як зрозуміти хлопців?

1.Битися, мов на шаблях, на лінійках з Олегом та Костиком.

2.Читати книжки.

3.Робити зачіску.

4.Плюватится з трубочки пожованим папірцем.

5.Їсти на уроці бутерброд.

6.Сидіти на підвіконні.

7.Співати пісні.

8.Бігати коридорами і з розгону ковзатися на

слизькій підлозі.

9.Малювати в зошиті з математики цифри у спідничках і бантиках.

ПРАКТИЧНЕ  ЗАВДАННЯ

Напишіть SMS – пересторогу дівчинці з оповідання І. Роздобудько «Підкидьок».

Книга повинна бути такою, щоб у дитини від захоплення широко розкривалися очі і рот.

 

ВОЛОДИМИР РУТКІВСЬКИЙ

 

ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО ПИСЬМЕННИКА

ü Від перших років життя Володимира цікавила історія;

ü в рідному селі на Черкащині Володя зі своїми товаришами – школярами розкопав первісну стоянку. І, хоч археологом не став, як мріяв, але захоплення Батьківщиною залишилося назавжди;

ü Рутківського називають письменником, який робить читачів щасливими.

 

ПОМІРКУЙТЕ!

ВПРАВА 1 «Словничок»

У тлумачному словнику  української мови зустрічається  близько 1200 рис характеру. Чи добре ви орієнтуєтесь в рисах характеру одного з героїв  оповідання «Угода» В.Рутківського? Назвіть в алфавітному порядку риси характеру кота Аристарха.

ВПРАВА 2 «Тлумачний словничок»

Поясніть значення  різних видів молока

Парне –

Пряжене –

Холодне -


























Шановні освітяни!

Незабаром розпочнеться 2021 - 2022 навчальний рік. Перший урок нового навчального року буде присвячений 30- річчю незалежності України. При рідготовці  уроку пропоную вам скористатися  інформаційно - методичними матеріалами  "30 років - 30 уроків". Це відеонариси про Україну та українців у техніці пісочної анімації.












Перелік навчальної літератури на 

2020 - 2021 навчальний рік






Шановні педагоги!

         Незабаром розпочнеться новий навчальний рік. Міністерством освіти і науки України надані переліки навчальної літератури, рекомендованої для використання у 2020 - 2021 навчальному році. Лист МОН №1/9 - 394 від 22.07.20 можна прочитати  тут

Навчальна література для початкової школи

Навчальна література  для  5-11 класів

Навчальна література для дітей з особливими потребами








Шановні педагоги!
У вересні 2018 року  вся педагогічна громадскість країни відзначатиме 100- річчя від дня народження видатного педагога 
В.О.Сухомлинського. 
Пропоную вам переглянути 
бібліотрансформер "Великий Добротворець", який складається з 6 модулів.
Бібліотрансформер ("жива форма рекомендаційної бібліографії") - максимально повно представлена  фактографічна та бібліографічна інформація щодо об'єкту бібліографування.



Посилання на QR- код
http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Ffilippienko.blogspot.com%2Fp%2Fblog-page_63.html&4&0


                                                


                       
                                                            
                                             



































Powered by emaze

                                    















  





















































Шановні  педагоги!
З 14.05  по 17.05.2018  можна  ознайомитися з електронними версіями  фрагментів оригінал - макетів підручників для 1 класу,  які подані до ІІ етапу конкурсу.





Шановні педагоги!
Презентую вам книги відомих світових експертів про сучасні  передові освітні середовища. Ці книги повинні мати почесне місце на книжковій полиці кожного сучасного освітянина.


Робінсон, К. Школа майбутнього. Революція у вашій школі, що назавжди змінить освіту [Текст] / Кен Робінсон - Львів: Літопис,2016.- 258с.


     Книжка наповнена неймовірним новим досвідом шкіл від східного до західного узбережжя Америки, якісними показниками креативних ініціатив вчителів, списком порад для створення атмосфери творчості та потенціалуРобінсон закликає покласти край застарілій системі освіти й пропонує концепцію, яка спирається на індивідуальний підхід до учнів, сучасні технологічні досягнення й професійні ресурси, щоб зацікавити дітей у навчанні, підтримати їхню любов до пізнання й підготувати їх до викликів XXI століття. 




Видання присвячене системі шкільної освіти  Фінляндії.  Автор має 20-річний досвід роботи у фінських школах і ділиться таємницями успішного управління навчальними закладами. З книги можна дізнатися про:


  • особливості фінської системи освіти;
  • засади успішного керівництва й управління шкільною спільнотою



Інфографіка 








                           




















Шановні вчителі!

Для вас поради  професора Гейла Кінмена на щодень, які допоможуть вам почуватися щасливими та здоровими увесь тиждень.
Понеділок
  • Спробуйте  хоча б на дві хвилинки розслабитися перед приходом ваших учнів. Уявіть прийдешній день якомога більш вдалим - це принесе користь вашій душі.
  • На першій перерві з'їжте свій улюблений фрукт.
  • Після роботи прогуляйтеся наодинці.  
                                           Вівторок
  •  Поміркуйте про те, як почався ваш тиждень, і спробуйте зрозуміти, що саме зараз вас турбує.
  • По обіді варто приділити увагу розслабленню м'язів. Напружте плечі, не потягуючись, потім розслабтеся, глибоко дихаючи. відчуйте, як стрес спадає з ваших плечей.
  • Вівторок - чудовий день для прощення. Більшість із нас накопичують величезні купи негативних емоцій. Від них можна звільнитися, пробачаючи себе та інших.
                                          Середа
  •  Уникайте ворогів сну. Лягайте щодня в один і той самий час, вечори проводьте спокійно та розслаблено, вживайте здорову їжу.
  • Спробуйте під час обідньої перерви витратити три хвилини на осмислення дихання.
  • Також можете вирушити у п'ятихвилинну відпустку. Уявіть, що ви у найспокійнішому  місці.
                                         Четвер
  •  Сміх надзвичайно корисний, він допомагає і попередити серцево - судинні захворювання, і налагодити дружні стосунки з іншими людьми. Тож починайте день зі сміху.
  • Стежте за тим, якими словами говорите із самим собою. Намагайтеся якнайрідше вживати слова "Я повинен/ мені не можна/ я мушу", щоб уникати стресу і почуватися впевненішим.
  • Знайдіть для себе зону відпочинку. Забувати іноді про роботу - це важлива умова для збереження здоров'я та працездатності.
                                               П'ятниця
  •  Їжте вдосталь та пийте багато води.
  • Мисліть позитивно.
  • Складіть перелік речей, що допомагають вам розслабитися. А потім оберіть одну з них, дозвольте собі - і не почувайтесь за це винним.

(за матеріалами журналу "Педагогічна майстерня")












Матеріали  до першого уроку 2017 - 2018 навчального року







Шановні вчителі!  


Незабаром 1 вересня - початок нового навчального року. Перегляньте, будь ласка, методичні матеріали до першого уроку 
2016-2017 навчального року. 


http://mishakokhanych.com/pershyj-urok-u-2016-2017-navchalnomu-rotsi/




Шановні вчителі!  Ці сайти допоможуть вам  у  вашій роботі.



  Безкоштовний сервіс для взаємодії  вчителів та батьків








Методичний портал





                  Школа - це навчальний заклад, у якому молоде покоління здобуває загальну освіту. Проте для багатьох школярів вона може стати місцем болісних переживань, глузування, насмішок і насилля.
                                       Мобінг.
  Це слово походить від англійського "to mob", що означає "нападати натовпом, оточувати". Термін належить видатному австрійському вченому Конраду Лоренцу, який уперше вжив його для опису агресивної поведінки тварин. Сьогодні під мобінгом розуміють "систематичний прояв ворожості, знущання та дискримінації  людини з боку однієї або декількох осіб, котрі принижують честь і гідність особи настільки, що нерідко викликають важку депресію або й самогубство".
   Оскільки 80 відсотків  мобінгу відбувається у стінах школи, то захист  дитині може забезпечити насамперед педколектив. Для того, щоб допомогти дитині розв'язати конфлікт, треба вселити в неї впевненість, зміцнити її самооцінку і допомогти їй досягти успіхів в іншому (наприклад, у мистецтві, спорті).
  (За матеріалами журналу "Шкільна бібліотека", 2013, №17- 18



               Шановні педагоги! Пропоную Вам прочитати наступну літературу з цієї теми:
  1. Філіппова, Ю.І. Мобінг як педагогічна проблема//Практична психологія та соціальна педагогіка.- 2006.-№2.- С.74-78
  2.Чеплен,Г.Пять путей к сердцу подростка - Санкт - Петербург.- 2003.- С.61-78


Немає коментарів:

Дописати коментар