До нотатника бібліотекаря




Шановні колеги!
Як   пишуться  слова веб, інтернет, фейсбук, згідно сучасного українського правопису?
Перегляньте, будь ласка, невеличке відео.


Бібліотечні  уроки та заходи: методичні поради









                                                                     Доповідь














Шановні колеги!
Я хочу поділитися з вами інформацією про те, як корисно виписувати цитати із книжок.
Якщо постійно виписувати цікаві ідеї, цитати і спостереження, за кілька років ви можете зібрати власну книгу мудрості, до якої можна звернутися за  допомогою у будь - якій ситуації.
Ось декілька корисних порад:
  • під час читання позначайте все, що привертає вашу увагу: окремі словосполучення, цілі абзаци, цікаві історії;
  • робіть записи на полях під час читання;
  • ведіть записи на папері, зберігайте улюблені цитати на комп'ютері;
  • виписуйте мудрі думки, але не факти;
  • якщо вам не подобається ідея з блокнотом, можна використовувати невеликі картонні картки. Виписуйте на них цитати і розкладайте  по категоріях;
  • виписуйте не тільки цитати з книжок, але і фрази із розмов, фільмів, власні думки і спостереження;
  • застосовуйте записане в життя. Ми з вами не журналісти і не письменники, але нам доводиться писати повідомлення, записки, поздоровлення. Все це можливості застосувати мудрі думки, які зустрілися під час читання.
         (за матеріалами журналу "Шкільна бібліотека",2018, №5)
Я, наприклад, вже декілька років виписую цитати з книжок, з Інтернету. Щоб зберегти все це, я створила картотеку "Мудрі думки", в якій картки з цитатами розташувала за темами в алфавітному порядку: "Батьківщина", "Бібліотека", "Гумор", тощо. Цією картотекою користуються і учні, і вчителі, і я.
 Починайте прямо зараз. Не відкладайте на потім, кажучи, що у вас немає часу.
















Методичний  посібник "Від книги - до творчості, від творчості - до книги"








Досвід "Розвиток  творчого потенціалу учнів інноваційними формами роботи"



Мудрі  вислови про бібліотекарів












Літературний фуршет "Книги на всі смаки"

Навчальна мета: поглибити знання батьків і учнів про літературу, в якій приділяється увага опису їжі.
Розвивальна мета: розвинути увагу, память, формувати практичні навички та вміння.
Виховна мета: викликати інтерес в учнів до дитячої літератури, в якій присутній опис їжі, стимулювати інтерес до читання, виховувати родинні почуття.
Обладнання: викладка літератури «Їжа для розуму», мультимедійний апарат.

Бібліотекар.   Добрий день! Запрошую вас на літературний фуршет. Хіба це можливо? – запитаєте ви. Можливо, якщо ви згадаєте, що книги – це також їжа, їжа для розуму і для душі. Сьогодні  в  масовій літературі з’явився специфічний жанр – кулінарна проза. Витоки цього жанру пов’язані з  книгою сучасної української письменниці М.Матіос «Фуршет». Є таке поняття – смачна книга – це, коли читаєш і отримуєш задоволення. Книги солодші за цукерки, бо насолода від читання залишиться надовго, і якщо книга прийшлася до смаку, тоді хочеться я читати ще і ще. На фуршеті головне не їжа, а спілкування в цікавій компанії, а що може бути  цікавішим за спілкування  з рідною дитиною. Народна мудрість говорить про те, що на землі існують три головні  цінності, дива: хліб, щоб народ був здоровий, сильний; жінка, щоб не обривалася нитка життя; книга, щоб не обривався звязок часів. І це чудово, що є родини, в яких одне із чудес, вічне джерело знань книга займає особливе місце. Я запросила сьогодні родини на дегустацію різноманітних фірмових літературних страв. У літературному фуршеті беруть участь 3 команди. Знайомтесь, будь ласка, команди « Родзинки», « Горошинки», «Зернинки».
    А меню у нас сьогодні представлено такими стравами:
         1.Вареники «Казкові».
         2.Бутерброди «Із скарбниці казкарів».
         3.Пудинг «Чарівний чайнворд».
         4.Фуа- гра «Поетична».
         5.Десерт «Смакота».
         6.Вінегрет «Віртуальний».
         7.Мясна нарізка «Словесні розсипи».
         8.Салат «Прес –мозаїка».
         9.Коктейль «Загадковий».
Бібліотекар. Кожна команда може вибрати  три страви з цього меню. Щоб узнати,хто буде першим вибирати страви, я проведу жеребкування. А оцінювати знання команд буде компетентне жюрі в складі: завідувачка міською бібліотекою Демчук Л.М. та завідуюча бібліотекою шахти «Новодонецька» Казанчук О.В. Кожна вірна відповідь оцінюється в один бал.
Вареники «Казкові».
Бібліотекар. В цій страві представлені українські народні казки.
1.Що зварила кривенька качечка  бабі та діду?   (Борщик)
2.Що вирішили зробити  заєць, ведмідь, вовк та дикий кабан, щоб побачити пана Коцького?  (Приготувати обід)
3.Яку страву приготувала лисичка для журавля в казці «Лисичка та Журавель»?
                            (Кашу з молоком)
Бутерброди «Із скарбниці казкарів».
Бібліотекар. Гравцям треба скласти літературні бутерброди, які будуть складатися з прізвища автора, назви твору та одного з героїв. (М.Носов, «Пригоди Незнайка та його друзів», Сиропчик; Е.Успенський,  «Дядя Федір, пес і кіт», корова Мурка;  Д.Родарі, « Пригоди Цубуліно», синьйор Помідор»)
Бібліотекар. До речі, слово «бутерброд» прийшло до нас з Німеччини в минулому столітті. Коли ж з’явився перший бутерброд і хто його придумав? Ім’я  його збереглося - це знаменитий польський астроном М.Коперник. На початку 15століття, під час війни Польщі з Тевтонським орденом, серед солдатів – захисників однієї з фортець почались хвороби. Зясувалося, що причина в брудному хлібі. Щоб якось відрізнити брудний хліб від чистого, вирішили змазувати чистий чимось світлим. Коперник запропонував змазувати хліб маслом.
Пудинг «Чарівний чайнворд».
Бібліотекар. Гравцям треба  скласти речення. До одного слова  підібрати інше,
що починається на ту ж літеру, на яку закінчується перше слово і так далі.
Першим словом буде герой казки Д.Родарі – Лимон.





Фуа – гра «Поетична».

Бібліотекар. Я буду читати уривки з віршів відомих дитячих поетів. Треба сказати, хто автор  і назвати  вірш.
До речі, фуа –гра – це гусяча або качина печінка, яку штучно збільшили шляхом відгодівлі. Французи успадкували  рецепт цієї страви від римлян, які дізналися про неї від євреїв, а ті – від єгиптян. Єгиптяни помітили, що  гуси і качки, які мігрують на північ, зупиняються, щоб підкріпитися інжиром, мають смачнішу печінку. Щоб досягти такого ж ефекту, єгиптяни стали відгодовувати домашню птицю інжиром і робили це примусово.

Он отправился в буфет
Покупать себе билет,
А потом помчался в кассу,
Покупать бутылку квасу.
(С.Маршак «Вот какой рассеянный)

Бабочка – красавица,
Кушайте варенье!
Или вам не нравится
Наше угощенье?
(К.Чуковский «Муха – цокотуха»)

Летчик водит самолеты -
Это очень хорошо!
Повар делает компоты -
Это тоже хорошо.
(С.Михалков «А что у вас?»)

Десерт «Смакота».
Бібліотекар. Гравцям треба  відповісти на питання, що стосуються тортів, тістечок, пирогів та  солодощів.
1.     Улюблена  їжа Карлсона.  (Варення)
2.     «Одного разу Карлсон запросив Малого до себе на дах на сніданок. До сніданку входило какао та… (Плюшки)
3.     В якій казці можна посмакувати  киселиком із молочної ріки, запашними яблучками та житнім пиріжечком?  («Гуси – лебеді»)



Вінегрет «Віртуальний».
Бібліотекар. А ці запитання будуть від нашого друга компютера.
1.Що заказав Буратіно в «Харчевні  трьох пескарів»?  (Три скоринки хліба)
2. Що запропонував Кролик  Пуху та Пятачку, коли ті прийшли до нього в гості?  (Мед та згущене молоко )
3. Відкривши холодильник , Бобік  запитав у Барбоса…  ( сиру хочеш, а котлету?)
Бібліотекар.  Назва «вінегрет» пов'язане з французьким словом vinaigre, тобто оцет, який додавався в салат. Французький кухар, запрошений працювати при дворі Олександра I, спостерігав за процесом приготування вінегрету з додаванням оцту і вигукнув: А, вінегр!. Слово прижилося і тепер мало хто запідозрить його у французькому походженні.
Інша версія пов'язана з ім'ям Катерини II. Спробувавши його, вона вигукнула: «Фе, що не гріти!» ...

Мясна нарізка «Словесні розсипи».
Бібліотекар. Пропоную вам  прислівя та приказки про їжу, але вони розєднані, треба їх зєднати.
1.     Без каші обід – сирота.
2.     Вареники – хваленими, усі вас хвалять, та не всі варять.
3.     Борщ та каша – їжа наша.

Салат «Прес – мозаїка».
Бібліотекар. Читати можна не тільки книги, цікавими для читання є дитячі газети та журнали. В конверті знаходяться окремі літери, з яких треба скласти назви газети та журналу. («Барвінок», «Журавлик»)

Коктейль «Загадковий».
Бібліотекар. Пропоную вам розгадати ребуси, в яких зашифровані страви та продукти.

Бібліотекар. Ми закінчили дегустувати  страви. Поки журі підраховує бали, пропоную вам страви від шеф –кухаря і надаю слово Казанчук О.В., яка познайомить вас з книжками, що допоможуть вам, шановні батьки прищепити дітям інтерес до читання.
А зараз слово журі(вручаються грамоти  в номінаціях: «Гурмани», «Знавці», «Книгоїжки».
Дякую вас за те,що ви так активно приймали участь у літературному фуршеті. Сподіваємося, що вам сподобалося. Діти! Читайте казки, переживайте пригоди, пізнавайте нове через книги, адже це так цікаво. А я завжди чекатиму вас у нашій бібліотеці та в чарівному світі книг.
Тож ми запрошуєм родини:
Читайте більше для дитини,
Приходьте разом в книгозбірні,
Це буде правильно і ві









         

Немає коментарів:

Дописати коментар